Karneval v Benátkách / by Honza Cervenka

V pátek jsem jel do Benátek. Ten den totiž začínal KARNEVAL V BENÁTKÁCH!

Vyjeli jsme v osm hodin z Duina. Místo obědu jsme dostali zabalené jídlo, což bylo fajn, protože jsme nemuseli utrácet tolik peněz za jídlo. Vlak nám odjížděl z Monfalcone kolem deváté a tak jsme měli dost času koupit si jízdenky. Byl tam takový malý problém, protože vlak jel z Benátek buď v šest odpoledne, což bylo brzo nebo v deset večer, což bylo tak akorát, ale byl to Eurostar. Naštěstí zas tak drahý nebyl - jenom o tři eura dražší než normální. Celkem stály jízdenky 17€, což je dobrá cena - jeli jsme totiž ve skupině, což pomáhá.

Na cestě, která trvala hodinu a půl, většina lidí spala. Cesta utekla rychle a brzo jsme byli v cíli. Nádraží je ale dost daleko od centra, takže jsme se pěkně prošli městem. Byl jsem tam sice už potřetí, ale rozhodně jsem se nenudil. Od jednoho prodavače jsme zjistili, že karneval začínal až v pět, což nás trochu překvapilo... Rozhodli jsme se, že nebudeme stresovat a budeme se prostě jenom tak procházet.

Zanedlouho jsme došli k mostu Rialto:

na kterém jeden chlápek prodával takovou šílenost:

Byli to postavičky z Kačera Donalda, které tančily na hudbu. Fungovalo to tak, že na zadní straně papíru měly kovovou destičku, která reagovala na hudbu a "donutila" je tančit. Bylo to šikovné a chytré, fakt sranda! Měl jsem si jednu koupit. Sakra... Bylo to jenom za tři eura a aspoň bych se měl na koho dívat, když bych pracoval u stolu. Měli takové šílené kreace, jako roznožky a tak:) Fakt sranda:)

Za mostem byl trh s rybami, ve kterém se našli různé špeciality:

Mallika z toho byla u vytržení a tak jsme tam museli strávit docela dlouhou dobu... No, stává se. Když jsme odcházeli, tak jsme u jednoho stánku viděli prodavače, který měl v nádobě mořského hada. Perla si ho prohlížela a Mallika ji varovala, ať na něho nešahá, že se probudí a bude agresivní. V tu ránu do něho prodavač naschvál šťouchl, všichni jsme se lekli a Perla začala ječet. Potom ho vzal do ruky a začal jí ho nabízet. To už jsme se mi smáli, ale ona se pořád ještě trochu bála. A aby toho nebylo málo, tak ho prodavač hodil na zem blízko jí a to už začala utíkat a my se pořád smáli:) Zachvilku přiběhla celá vystrašená, ale pak se tomu začala taky smát. Pokračovali jsme v cestě a pořád se smáli a když jsme procházeli kolem ostatních prodavačů, tak se nám začali smát taky oni. To nás rozesmálo ještě víc a smíchy jsme už řvali na celý trh. Anna z Řecka má hodně charakteristický smích a stejně tak má i Elroi z JAR, takže všichni prodavači je imitovali:) Bohužel nemám fotky, ale byl to fakt nářez.

Když jsme z trhu odcházeli, tak jsem dostal takový šílený nápad = projít se po schodech do kanálu. Nevím, proč mě to napadlo, prostě jsem šel. No a na jednom schodu, který ještě vypadal suše jsem uklouznul, protože suchý nebyl... málem jsem spadl do vody, ale naštěstí tam byl vozík, kterého jsem se chytl a nic se nestalo:D:D No... moje nápady... Zase se všichni začali řehtat a pak se k nim přidali i prodavači, takže jsme zase bavili celý trh:)

Zbytek dne jsme už tak různě chodili po Benátkách, dali si pizzu a zmrzlinu, prostě se bavili. Na náměstí svatého Marka jsme došli o půl páté a sedli si na schody, abychom si odpočinuli, než to všecko začne. No a tady máte foto mojí skupiny:

nahoře zleva: Axel, Slaviša, Mallika, Já; dole zleva: Perla a Anna.

Při čekání na začátek promenády hrál na pódiu orchestr:

Hráli asi 20 minutový valčík, tak jsem se rozjel a začal jsem ho tancovat s Annou, Perlou a Mallikou na náměstí a lidi nám normálně tleskali:) To jsme ho tančili asi 10 minut, když mě napadlo, že si zatančím s nějakou cizí holkou. Blízko byla taková skupinka studentek v mém věku, které musely vidět, že jsme tančili a tak jsem si jednu vybral a požádal jsem ji o tanec. Ukázalo se, že je to francouzska a říkala, že ne, že tančit neumí a neumí a neumí a že je jí to líto, že by ráda, ale že neumí, neumí a neumí. Pak se do toho vložily její kamarádky a začaly jí přemlouvat, ale ona se bála, že neumí, neumí a neumí. Tak jsem se přesunul ke kamarádce, která přemlouvala nejvíc a ta říkala, že neumí, neumí, neumí a neumí... Tak jsem si řekl, ať si chuchnou. Já vám řeknu, ty francouzsky! To není to, co bývalo! Za chvilku se zvedly a přidali se ke svojí skupině, ve které byli i kluci a žhavě to tam diskutovali. Tak jsem si vzal Perlu, která mluví i francouzsky, ať mi dělá překladatele. Řekl jsem té první holce, že je mi líto, že si se mnou nezatančila, že to není těžké a ona přísahala při bohu, že tančit neumí:) Tak jsem jí nechal, stejně už museli jít... Měli pronajatou loď... zazobanci...

Za chvilku poté už promenáda začala, tak jsem se postavil podél cesty a nažhavil kameru. No a tady máte fotky!!

Ano, tihleti z karnevalu nejsou... Jsou to studenti z naší školy, kteří se k nim, ještě během promenády, přidali. Zleva: Marta z Polska, Ying z Hong Kongu a Wojciech z Polska

Promenáda trvala asi půl hodiny a pak už všichni protagonisté došli na pódium a něco tam žbleptali, to už nás nezajímalo, a tak jsme si sedli do kavárny a odpočinuli si. Jestli chcete, tak si můžete stáhnou krátké video, které jsem z promenády natočil, je v sekci

soubory ke stažení

Po kavárně jsme se už tak nějak začali sbírat zpátky k nádraží, což nám trvalo docela dlouho, protože jsme nijak nespěchali. Došli jsme tam asi v devět, přičemž vlak je ve třičtvrtě na deset. Postupně jsme se tam sešli všichni a byla sranda, takže třičtvrtě hodiny uběhlo jako nic. Všichni jsme byli celí hotoví z Eurostaru, vlak vypadal zvenku jako Pendolino, vevnitř trochu méně luxusně, ale i tak dost dobře. Během cesty jsme se zase bavili a natočil jsem video, ve kterém Slaviša hraje letušku, tak se můžete podívat, je zase ke stažení:)

Do monfalcone jsme dorazili ve čtvrt na dvanáct a autobus do Duina jel ve dvanáct. Potom jsme ještě část naší skupiny měla večeři u Malliky, ze které jsem se já osobně vrátil ve tři ráno, protože jsme ještě kecali:)

V sobotu jsem se vzbudil o půl druhé, zašel na oběd a pak pracoval do školy. Večer jsme se dívali na dva filmy: Láska nebeská a Moje tlustá řecká svatba a tak jsem šel spát zase až ve tři, vlastně o půl čtvrté. No jo, kolejní život:)

Tady vám ještě dám takové random photos:

Chlápek, který si to mašíroval kolem náměstí sv. Marka. Btw, ta holka vlevo je jedna z kamarádek té holky, kterou jsem požádal o tanec..

Tento zjev se prohnal jako blesk z čistého nebe náměstím, byl dost drsný. Šel hodně rychle a všichni z něho byli jako vyjevení:) Já jsem ho poté, co jsem si ho vyfotil zastavil jako policajt. On se na mě tak podíval, a pak si mě obešel:)

Já a Mahmoud, který se k nám nachvilku připojil a dvě malé holčičky, které si tam lidi fotili snad deset minut:)

No a tahle socha navazuje na můj předchozí příspěvek o Benátek. Pamatujete si na tu fotku lidské sochy, která kouřila cigaretu a měla siestu? Tenhle už měl taky po šichtě, pro změnu ale psal SMS:)